On the tour again,Chapter One

Jag-Lovisa  Braun 15 år

Mamma- Carin Braun 34 år

Pappa- Scooter Braun 36 år

Poppy-min bästa kompis 15 år

Caitlin Beadles- Min bästa kompis 17 år

Christian Beadles- min andra bästa kompis 16 år

 

Ja det stämmer jag är dotter till Scooter Braun Justin Biebers  manager.

Jag är även världs känd men det är inte för pappa och mamma och att jag känner Justin.

Jag är filmstjärna och har varit med i 2 filmer, det kanske inte ni tycker räknas so filmstjärna men det gör det tror jag.

Detta är en novell om kärlek vänskap och ett stort förendring i mitt liv.

Mer får ni veta i novellen!

________________________________________________________________________________________

 

’’ Lovisa, kan du komma och hjälpa mig snälla? Jag får inte igen min väska. Kom du också Scooter.’’

Jag gick in till mamma och hjälpte henne att stänga sin väska sen så följde mamma med mig och hjälpte mig att packa det sista.

 

’’ Tjena Lovi!! Saknat dig ’’

’’ Nemen tjena juju är du här? Det visste jag inte’’

Jag och  Alfredo skrattade så mycket att vi till slut skrek av skratt och alla på flygplatsen kollade konstigt på oss.

’’ Lovisa! Kom hit nu! Du vet att man inte skriker på en flygplats.’’

’’ jaja pappa jag kommer om sådär 1000000000000 år… eller vill du att jag ska komma nu så jag inte har hunnit flytta hemmifrån förens jag är framme hos dig?’’

Pappa började bli lite små sur det märkte man.

Jag gick snabbt fram och kunde höra hur Justin och Alfredo hål på att dö så mycket dem skrattade.

Jag vände mig om och nästan borrade in blicken i Alfredo och han  tystnade tvärt och Justin lika så.

 

’’ Fick du mycket skäll Lovi?’’ sa Alfredo

’’ Du Freddo, bara för att du inte har  med din mamma eller pappa här så ska du inte vara så stygg. Precis som att du inte fått skäll om din mamma hade varit här eller minst pappa.’’

’’ Var inte sån nu!’’

 

’’ Juju, har du hört att konserten här i Mexico blir inställd?’’ sa jag till Justin

’’ Ehhhne? Vadå? Den är inte inställd? Varför då?’’ sa Justin en aning förviratt

’’ För att du är lätt lurad.’’ sa jag retsamt

Justins blick visade förvirrad och busig och snart så kom den busiga sidan i hela blicken.

Jag sprang snabbt fram och satte mig bakom pappa som satt och pratade med  Pattie Alfredo mamma och alla andra såna vuxna tråkig och sen så dansarna.

När Justin busiga blick kom så vart han verkligen busig jag hade varit med om det innan.

Då hängde jag upp och ner på Justins axel in en timme inte så jätte roligt.

Men jag flytade snart så jag satt mellan mamma och pappa.

’’ Vad händer? Du brukar aldrig sitta så nära? Och du brukar inte komma i panik och slänga dig mellan oss.’’ sa Mamma med skämtsam ton

Man kunde se hur Justin kom mot bordet i normal takt.

Men med ett busigt flin på läpparna.

 

Efter en jobbig men rolig bus stund så satt Justin i sin stol i flygplanet och flåsade.

Medans jag stod och pratade med mamma och hade allmänt roligt.

Jag var på lite bus humör så jag skojade med mamma jätte mycket.

Tillslut så fick hon nog och gick och satte sig vid dem vuxna.

Jag saknade redan Poppy och Atlanta.

 

’’Justin Lovisa och Alfredo delar rum. Sen när Caitlin och Christian kommer delar dem på ett rum bredvid er eller Lovisa och Caitlin kommer säkert sova där inne,Hämta nyckel och gå upp och gör er färdiga för att gå ut och äta. Alfredo och Justin.. Var snälla mot Lovisa och låt henne vara ifred på morgonen’’

’’ Tack för * Låt henne vara ifred på morgonen* komplimangen. Den värmer…’’

Vi gick och hämtade våra nycklar i receptions disken och gick upp på rummet, jag alfredo och Justin.


’’Är du klar där inne snart? Jag vill inte veta hur det blir när Caitlin kommer sen.’’

’’ Snart’’


Jag drog sista draget med mascaran och stoppade ner allting i  min stora  svarta necesär med ett stort guld färgat L på.

 

Jag gick ut genom dörren och där stog Justin och Alfredo och väntade på att jag skulle bli klar.

Dem vände blickarna mot mig och båda två och det såg ut som dem tappade hakan.

Jag skrattade till och gick in i mitt och Justins sovrum.

Vi hade fått dela sovrum för Alfredo ville ha ett eget så vi ska dela på en dubbel säng men vi har gjort det innan och det går hur bra som helst.

 

’’ Asså.. när kommer Caitlin ? Jag saknar fan henne. Det är ensamt också.. särskilt utan Christian också’’

’’ Kolla bakom dig’’

’’ varför skulle jag gå på det mamma? Du har sakt så innan och då har det inte varit något där’’

’’ Men nu är det det’’

’’CAITLIN! GUUUUD VAD JAG HAR SAKNAT DIG <3 <3 <3’’

Jag ställde mig upp och skrek rakt ut och hoppade på Caitlin och atackerade henne med kramar.

Sen så hoppade jag på Christian och atackerade han med minst lika mycket kramar.

’’ Kan jag få din autograf’’

’’ Visst kan du få det sötis.

En av mina underbara fans hade kommit fram och bett om autograf och klart hade hon fått det.

Jag vet inte riktigt vad jag ska kalla mina fans eller jag vet men jag vet inte om det är bra nog.

Jag ska prata med Justin sen han kan säkert det eller han vet säkert hur det går till han är lite äldre än mig också.

 

’’Jag sover nog här inne orkar inte sova med Justin han tar så stor plats.’’

’’ Christian, seriöst? Hur kan du säga att jag tar stor plats? Det är ju madamen här nere som tar en hel säng för sig själv’’

’’ Väldigt vad trevliga kompilimanger jag får idag….. Justin passa dig nu ! Jag vet att du hatar när jag säger, Juttin ’’

’’ Vad har jag sagt om det där? Jag ger mig!’’


’’ Justin kan jag kalla mina fans braunisarna ?’’

’’ Hahaha gud vad sött! Ja klart du kan’’

’’ God natt Justin du kommer bara bli störig om man inte somnr snart.. hoppad du sover gott.’’


’’Dags att gå upp gumman’’

’’ Mamma? Klockan är ju fan 8?’’

’’ Lovisa, du går upp nu och det gäller dig också Justin.’’


’’ Titta vem som är vakna! Lovisa goda nyheter du ska spela in en film med Zac Efron’’

_______________________________________________________________________

Första kapitlet ute på nya novellen nu

Bra/dålig?

Var handlingen bra?

Ska jag börja på en ny?

Eller ska jag fortsätta?

För 4 månader sedan idag så kom bloggen igång på riktigt.

Därför får ni en liten del från en annan novell jag vill ha men kom på denna idén till denna novellen stället.

Men den delen är typ bara en halv men KOMMENTERA vad ni tycker!!! ^^

Ungefär såhär eller längre kommer novellerna att vara.

Kan även komma del kapitel!

Puss på er <3


Kommentarer
Postat av: jaopp

Asså den värkar as rörig fattar typ inget ibland först ee ni på flygplatsen sen sitter justin i sin flygplans stol sen helt plötsligt ee det ett bord där och varför springer hon från justin och alfredo och sätter sig hos sina föreldrar?? vad hände lixom man springer inte helt plötsligt från nån eller?? otrevligt! Där det börjar så här : Justin Lovisa och alfredo delar rum. Meningen efter är as rörig. Vem är det igentligen som säger att dom ska ut och äta?? och vem är det som säger justin alfredo var snälla mot lovisa nu osv osv ...?? och vem är det som säger asså ......när kommer caitlin osv?? Den som säger jag sover nog här inne ... det värkar vara christina men du skrev där uppe att justin och lovisa skulle dela elle alfredo Och vilken kille säger gud så sött!!?? Dom skulle ju gå ut och äta? men helt plötsligt ska dom sova sen gå upp :S

2012-02-26 @ 20:07:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback