U Smile I Smile Chapter 59

Smärtan började bulta i min kind och Maggie såg försträckt på sin hand.

Bussen stannade då den börjat rulla, vi var utanför mamma och pappas hus.

Jag kände tårarna rinna ner för mina kinder och sedan sprang jag ut genom dörren och ner på marken.

Mina ben började springa in mot dörren till huset och jag knappade in Justins nummer i all hast.

Han svarade direkt.

’’ Du fattar inte hur mycket jag saknar dig’’

Jag snyftade till och sa sedan:

’’ Maggie slog mig. Justin kom, vi är hemma hos mamma och pappa nu. Snälla kom bara? ’’

’’ Hon gjorde vad? Jag kommer direkt. Jag älskar dig.’’

Sedan la han på.

Mamma stog i hallen med pappa bredvid sig när jag kom in stormades från dörren-

Direkt så såg mamma min kind och frågade:

’’ Vem har gjort det?’’

’’ Maggie.’’ Snyftade jag.

Mamma drog in mig i en kram och stog och kramade mig tills Justin kom innanför dörren.

Direkt så kastade jag mig i hans famn.

Pappa öppnade dörren och sa till mig.

’’ Följ med mig, vi ska prata med Maggie.’’

Justin drog med mig ut till bussen och in genom dörren.

Pappa började direkt prata.

’’ Varför slog du henne?’’

Maggie skakade på huvudet.

’’ Du skulle bara höra vad hon sa. ’’

’’ Vad sa hon då?’’ trotsade pappa.

’’ Att jag inte kunde bestämma om Justin skulle komma hit och att jag inte var värd någonting.’’

Jag skrattade till.

’’ Som om jag sa det? Varför ljuger du?’’

Maggie blängde på mig och jag började prata.

’’ Jag sa att hon inte kunde bestämma över mig och att ingen kunde göra det för att jag var myndig. Även att Justin skulle komma vad hon en ville. Och att hon aldrig bestämt över mig och kommer aldrig heller att göra det.’’

’’ Det var ju lite skillnad från det du sa att hon sa Maggie..’’ muttrade pappa.

Maggie kollade surt på oss tre.

’’ Men jag är din manager, jag bestämmer att du ska åka nu och att alla ska ut från bussen som inte ska med på turnén. ByeBye. ’’ sa hon bitchigt och gick sedan in på sitt rum.

Jag vände mig om i Justins famn och kysste honom.

’’ Jag vill inte.’’ Snyftade jag och Justin strök mig över håret.

’’ Inte jag heller, men vi måste. Alfredo kommer och hämtar mig när som helst.’’

Jag borrade in huvudet i hans bröst ännu mera och jag kände hur han kysste min hjässa mjukt.

 

NÄSTA DAG:

Det  har varit spänt mellan mig och Maggie hela dagen igår, inget är som vanligt.

Jag och Justin hade prata hela natten på FaceTime så jag var helt slut.

När jag gick ut till det stora rummet i bussen så gäspade jag hela tiden.

Alla i rummet skrattade och jag ja mig ner i soffan med huvudet i mammas knä och fötterna på en kudde.

’’ Varför är du så trött?’’ skrattade Harry.

’’ Jag pratade med Justin hela natten.’’ Gäspade jag.

’’ På telefonen? Det är ju svindyrt.’’ Sa mamma.

’’ Nej vi pratade på FaceTime. Och mamma det är väl inte så jätte mycket för mig? Jag har inte direkt 100 kronor på kontot.’’

Mamma brast ut i gapskratt och jag skrattade mot hennes mage.

Min mobil började ringa på bordet bredvid mig och jag tog upp den.

På skärmen stog det ’’ Noah.’’

’’ Hej Noah.’’ Skrattade jag.

’’ ’Popsensationen Miley Cyrus otrogen!

Vi har sett den kända Miley Cyrus tillsammans med en annan kille, och inte vilken kille som helst. Utan Mileys pojkväns, om vi nu kan kalla Justin Bieber det- bästa kompis. Alfredo Flores. Vi har starka källor som säger: ’ Det är sant, dem är tillsammans i smyg.’ Och ’ Jag hörde Miley prata med Alfredo på stan, hon kallade honom älskling m.m.’ Är det slut mellan Justin Bieber och Miley? Eller är det i hemlighet Alfredo och Miley är tillsammans? Jiley eller Ailey ? Vilka vill ni ha?’ Miley vad menar dem med det? Är det sant?’’

’’ Vafan? Vad är deras jäkla problem? Kan dem aldrig låta mig vara ifred?’’

’’ Antagligen inte. Men ta och ring Justin.’’ Sa Noah och la sedan på.

 

’’ Jag vill inte vara känd mer’’ snyftade jag till Justin.

’’ Så farligt är det inte älskling. Du vet ju att det inte är sant, och det vet jag med.’’ Försökte Justin få mig på bättre humör med.

’’ Jo det är det. Alla anklagar alltid mig, varför? Vad har jag gjort alla? Ingen fattar fan detta. Jag vill inte ens vara kvar här.’’ Snyftade jag och la sedan på.

Jag orkade inte med någon nu. Inget medlidande.

Jag stängde va ljudet på mobilen och drog sedan på mig mina mjukisbyxor.

I stora rummet satt mamma med sin mobil, Maggie satt med sin dator och alla andra roade sig av en film på tv:n.

Min dator låg på bordet så jag satte mig bredvid mamma och startade datorn.

Direkt när den startades så loggade jag in på twitter.

Jag började skriva en massa tweets:

’’ We are soon in New York, are you ready?’’

‘’ We are never ever going back together.’’

 Den sista tweeten var bara för att göra alla helt förvirrade.

Mammas mobil började ringa och hon svarade direkt.

’’ Åh hej Justin.’’

Jag blängde på henne och viskade:

’’ Säg att jag är och duschar.’’

’’ Ja hon är här bredvid mig, vill du prata med henne?’’

Mamma flinade mot mig och gav telefonen till mig.

’’ Vad var det där? Varför la du bara på? Fattar du inte att jag blir orolig? Ibland blir jag bara så trött på att vara ifrån dig när jag inte får veta hur du mår direkt. Det är så jäkla frustrerande.’’


Kommentarer
Postat av: Anonym

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER

2012-12-03 @ 16:16:59
Postat av: Josefine ! <3

MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER

2012-12-05 @ 16:16:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback