1- The Start

’’ Vad heter du? Och vad ska du sjunga idag?’’ frågade Demi Lovato.

Ja ni hörde rätt, Demi Lovato.

’’ Jag heter Izabella Jones och ska sjunga Where Have You Been med Rihanna.’’

’’ Hur gammal är du? ’’ frågade L.A Reid.

’’ Jag är 15 år.’’

Dem log mot mig och bakgrundmusiken började spelas.

När det kom till rätt tillfälle började jag sjunga och jag såg att Demi och Simon Cowell ställde sig upp när halva låten hade gått ungefär.

Låten gick mot sitt slut och när den var slut så stog nu alla upp.

’’ Åh du är den bästa vi sett här, och du är den sista.’’ Sa Britney Spears.

Det var så coolt att höra henne säg det, jag menar hon är ju skit känd.

’’ Jag säger ja.’’ Sa Simon Cowell

’’ Jag med’’ Sa L.A Reid

’’ Jag med’’ sa Demi och Britney samtidigt.

Jag sa tack i micken och gick sedan ut från scenen.

Mamma, pappa och Nelly stog där ute.

’’ Jag kan inte fatta det. Min bästa kompis har gått vidare i X-Factor.’’ Skrek Nelly hysteriskt.

Jag nickade och sländge mig i hennes famn.

Detta kan inte vara sant, jag är med i X-Factor, eller jag har gått vidare i allafall.

Detta är inte sant.

Vi kramades en lång stund innan mamma och pappa fick varsin kram.

Detta kan inte vara sant.

 

Det hade gått 2 dagar och redan nu satt jag på ett tåg till New York för att Audiotion nummer 2 och om jag gick vidare därifrån så skulle jag komma till Bootcamp.

Efter det är det sista gallrningen.

Det tog ungefär 10 minuter till innan jag var framme och satt i en taxi till stället där det skulle vara.

 Det var nu min tur att gå in det stora rummet för att kanske sjunga sista gången för juryn, men det hoppas jag inte.

’’ Hej fina du’’ sa Britney.

’’ Hej.’’ Skrattade jag.

’’ Vad ska du sjunga idag?’’ log Demi.

’’ Jag ska sjunga Halo av Beyonce.’’ Log jag tillbaka.

Demi nickade och gjorde en gest att jag kunde börja.

 

’’ Du är så duktig! ’’ sa Simon när jag sjungit klart låten.

’’ Jag skulle helt klart vilja jobba med dig.’’ Utbrast Britney.

Jag log mot Britney och tog imot beröm från dem andra två.

’’ Vi ska överlägga så får du svar senare.’’ Log Demi.

Jag nickade och gick ut genom dörren, alla andra satt dä ute.

Imed att jag hade varit sist så skulle vi bara vänta ett litet tag innan vi blev inkallade några stycken.

Jag tror nog att vi blev inkallade, tjejer under 25, grupper, killar under 25 och sen så dem över 25.

Nervositeten började bubbla upp i magen, tänk så skulle jag gå vidare? Vad skulle hända då? Skulle jag klara mig i Bootcamp eller skulle jag åka ut där?

 

’’  TJEJER UNDER 25. KOM IN TIL SALEN NU!’’ skrek de ut i högtalarna.

Jag hade suttit och prata med en tjej som heter Awa medans vi väntade.

Så vi gick upp tillsammans till salen och när vi kom in så ställde vi oss bredvid varandra.

Vi var högst  20 stycken här inne. Men det är ändå mycket.

’’ Vi kommer läsa upp era namn. Hör ni ert namn så är ni vidare.’’ Sa Demi och log.

’’ Izabella , Awa, Emma, Melanie, Hannah, Ariana, Sally, Miley.’’ Sa Simon.

Ett skrik hördes från alla oss som gått vidare.

Jag kan inte fatta att jag har gått vidare.

Jag kan klara det här, det vet jag!

’’ Grattis till er som gått vidare. Ni kommer att få veta er mentor ikväll. Och till er som inte gick vidare. Ni är riktigt duktiga!’’ sa Simon.

Jag hoppade på Awa och kramade om henne innan vi 8 som gått vidare gick utt till rummet där alla som gått vidare var.

När vi kom in där så jublade alla och Isak och Oscar skuttade fram till mig och Awa.

Vi hade hunnit bli kompisar, det roligaste var att Jag och Awa var lika gamla.

Medans Oskar och Isak var 16.

Jag och Awa var 15, så ett år yngre än dem två.

’’ Vem tror ni ni kommer till mentor?’’ frågade Awa killarna.

’’ Jag tror att vi kommer få Simon. Vem tror ni då?’’ log Oscar.

’’ Jag tror vi kommer få Demi.’’ Sa både jag och Awa.

Jag hoppas verkligen vi får Demi, det hade varit så grymt roligt, imed att hon är några år äldre än oss bara och hon skulle nog bli som en kompis för oss.

Vilket är bra, det är inte roligt att få någon som bara var som en mentor för en, utan det var roligare om man fick någon man kunde bli kompis.

Det tycker jag iallafall.
_______________________________________________________________________________________
Första kapitlet på '' I Will Catch You If Yo Fall ''
Inte så jätte långt men det kommer mer en annan dag! :)

KOMMNTERA VAD N TYCKER!!!!!!!!!!

 


Kommentarer
Postat av: Izabella

Åh gud vad bra! Ser fram imot nästa kapitel. ;) lite kul att vi har samma namn och båda stavas med z :)

2012-12-26 @ 00:06:41
Postat av: Tilde!!^^

OMG, LÄNGTAR SJUKT TILL NÄSTA!! <3

2012-12-26 @ 00:19:51
Postat av: Izabella

Bara en lite random fråga har du typ en facebook grupp/sida eller eller liknanade om du har så kan du länka den?? Du är verkligen BÄST på att skriva!!

2012-12-26 @ 20:54:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback