U Smile I Smile Kapitel 33

Där satt Chaz, Ryan och Selena.

Jag drog mig från Justin och han följde mig med blicken när jag sprang fram till Selena som stog med öppna armar och slängde mig i hennes famn.

Vi kramades en stund innan vi drog oss ifrån varandra.

Jag kramade om Chaz och Ryan – som kramat Justin medans jag kramade Selena-  men gick till Justin igen när jag kramat alla.

Han la armen över mina axlar igen och gav mig min mobil.

Jag hade gett den till honom när jag sprang till Selena.

Alla satte sig i sofforna och Scooter började prata.

’’ Så var hittade ni Miley och Justin idag då?’’

Var han tvungen?

Jag rodnade och borrade in mitt huvud i Justins bröst och han skrattade mjukt till.

Ryan svarade Scooter.

’’ Dem låg i sängen’’

Skrattet bröt ut och jag flyttade inte mitt huvud.

Justin tog tag i min haka och lyfte upp mitt huvud och log mot mig.

När dem tillslut slutade skratta så öppnade Noah munnen.

’’ Och vad gjorde ni där?’’

’’ Inte något som du och Christian har gjort i alla fall.’’

Hennes min ändrades från glad, till chokad och sen till arg.

Jag skrattade sött till och dem andra skrattade också tills Noah svarade.

’’ Vadå? Vi har inte gjort något?’’

’’ Nehe? Noah ljug inte för mig. Jag vet att ni har gjort något.’’

’’ Precis som inte du och Justin hade gjort det också?’’

’’ Du avslöjade nyss dig själv sis. Du är inte oskuld länge. Åh grattis.’’

Jag skrattade till igen men nu höll inte någon med. Dem väntade på en reaktion från Noah.

’’ Åh tack! Önskar jag kunde säga samma sak. Men du har ju redan tappat din oskuld med Justin. Eller var det med Nick? Juste det var det. När var det? Hm….’’

’’ Noah om du inte håller käften nu så slår jag dig. Hm om jag kanske skulle gå och göra något.’’

Noah hånlog mot mig innan hon öppnade munnen.

’’ Det var 2011 med Nick. Du var 15. ’’

’’ Åh du har rätt. Så nöjd nu? Ska du inte springa och ringa Chris nu? Och säga hur mycket du saknar och älskar honom?’’

’’ Nej jag ska stanna här.’’

Till min räddning ringde Noahs mobil och hon svarade och gick sedan ut ur logen.

Och resten av dem vuxna följde med.

’’ Gaaaaaaaah. Ensam tid. Utan Noah. Skönt.’’ Mumlade jag fram.

Jaden hade stannat kvar inne hos oss och satt  på en stol precis vi soffan.

Jag ställde mig upp och gick till en fåtölj och satte mig ner i den och drog upp mina ben och la dem över armstödet.

 

’’ Babe. Dags att vakna’’ hörde jag Justin säga.

’’ Älskling. Vakna nu. Min älskade prinsessa vakna’’ hörde jag Justin säga igen.

Jag öppnade ögonen och kände hur Justin pressade sina läppar mot mina.

Jag kysste honom tillbaka och drog mig sedan bak.

’’ Konserten börjar om en halvtimme. Vi ska träffas där ute om en 20 minuter. Du måste gå till din loge och göra vid dig.’’

’’ Justin. Kan inte du följa med mig? Snälla?’’

Justin nickade.

Han hade redan tagit på sig sina scenkläder och var helt klar till att gå ut på scen.

 

När jag tillslut hade fått på mig min klänning och mina nya skor som jag skulle ha nu. Ett par kilklackar. Dem var svarta medans klänningen var vit.

Juste klänningen var också ny. Den var precis som den svarta. Bandlös och kort.

Jag och Justin gick genom korridoren tills vi kom till där alla andra var.

Vi ställde oss bredvid alla och sträckte sedan in våra händer och gjorde den vandliga ramsan.

’’ duck, duck, duck, kvak, kvak, kvak, zoom’’ sa vi alla innan vi gemensamt klappade händerna.

 

Jag stog backstage tillsammans med Selena, Chaz och Ryan och väntade på att Justin skulle komma ut och då skulle jag gå in.

Det dröjde inte många minuter innan Justin kom ut och jag började gå mot scen.

Justin kysste mig snabbt innan han klappade till mig på rumpan och sprang sedan vidare.

Jag gick mot skjut dörrarna och  hörde musiken till Overboard.

När jag  kom till skjut dörrarna så öppnades dem och jag började sjunga på första versen.

’’ It feels like we've been out at sea, whoa
So back and forth that's how it seems, whoa
And when I wanna talk you say to me
That if it's meant to be it will be
Whoa oh no’’

 

När jag gick backstags efter Overboard så mötte jag tjejen som skulle bli One Less Lonley Girl och hon skrek förtjust till.

Jag skrattade till och drog in henne i en snabb kram innan Marvin kom ut och tog henne i handen.

 

Konserten hade gått bra för Justin och vi var i  bussen på väg till nästa stog i Tyskland.

Vi hade klarat av 1 konsert av 6.

Efter Tyskland så skulle vi till Danmark och sen till Sverige efter det.

Sen Norge och ja sen fortsatte det så.

Vi hade ungefär bara ett halvår kvar av turnén och det skulle hå åt till Tyskland, Sverige, Danmark, Norge och sen Syd Amerika turnén.

Den varmaste delen av turnén.

 

’’ Justin. Radio interjuvn om en halvtimme. Gör dig klar. Du får följa med Miley om du vill.’’

Justin reste sig upp från sängen och detsamma gjorde jag.

’’ Ska du duscha babe?’’

Jag nickade och Justins suckade.

’’ Jag duschar efter dig.’’

Jag nickade igen innan jag drog åt mig mina två handdukar och gick mot baddrummet.

Jag var verkligen som en zombie vilket alla skrattade åt.

 

När jag kom ut från duschen så knackade det på dörren och jag hörde Justins röst.

Jag släppte in honom och han hade en handduk och två uppsättningar med kläder.

En till mig och en till honom.

Jag kysste honom som tack innan han drog av sig mjukisbyxor och kalsongerna och hoppade in i duschen.

Jag kollade på vad han tagit för något och ärligt så såg det faktiskt otroligt bra ut.

Ett par blå jeans med lite hål i och till det en svart ´t-shirt med en uggla på.

Underkläder hade blivit hans favorit underkläder vilket var mina lila spets underkläder.

Jag torkade mig snabbt innan jag satte upp mitt hår i en turban och drog på mig mina underkläder.

Sen så sminkade jag mig snabbt och drog av handduken och fönade håret snabbt.

Jag lät det hänga helt naturligt när jag väl var klar med föningen och borstade sedan tänderna.

Duschen slogs av och ut kom Justin. Han drog åt sig min handduk som låg på handfatet för att den skulle torka lite.

Jag skulle just påpeka det när jag märkte att Justin redan satt den runt midjan och då sket jag i att säga det.

Han hade väl glömt handduk eller något.

Mina byxor drog jag på mig och sen min tröja och när jag gjort det så stog Justin och borstade tänderna.

Han spottade en sista gång innan han la ner sin tandborste i min necessär där hans parfym, hårvax och deo också låg i.

Det var något han hade fått för sig. Att han kunde lägga sina saker i mina väskor och i min necessär.

Men det gjorde inte mig något för jag la mina kläder i hans väska också.

Han fönade sitt hår innan han tog upp hårvaxet och gjorde vid sitt hår med det.

I klädväg till han själv hade han valt ett par mörkblåa jeans i samma färg som mina och sen en vit t-shirt.

När vi var helt klara så låste jag upp dörren och tog med mig min handduk och gick sedan ut med Justin bakom mig.

’’ Vi ska åk om 2 minuter. Snabba er!’’

Scooter nickade vi åt innan vi snabbade oss in på vårt rum och Justin drog på sig ett par vita supras och jag mina vita converse innan jag tog min skinnjacka och gick tillsammans med Justin ut till Scooter.

Selena, Chaz och Ryan satt i soffan tillsammans med mamma, Pattie och Alfredo och kolla på oss.

’’ Miles. Du och jag ska ha tjejkväll sen. Vi måste prata och jag har en massa ansiktmasker som bara ligger i en påse längst ner i väskan. Kan du det ?’’

’’ Sel. Dum fråga. Klart jag kan. Men du. Vi hörs på sms under dagen. Hejdå alla.’’

Vi vinkade innan jag gick tillsammans med Scooter, Justin och Kenny ut genom turnébuss dörren och började sedan gå den korta biten till byggnaden där radio interjuvn skulle vara i.

 

Jag hade varit i min egna värld under nästan hela interjuvn men kom tillbaka i slutet.

’’ Så Justin. Är du oskuld eller inte?’’

Interjuvaren som jag faktiskt inte visste vad han hette frågade och Justin rodnade lite snabbt.

’’ Erhhmm. Asså jag är vill inte gå in på mitt privatliv direkt men nej. Jag är inte oskuld.’’

Alla som satt inne i det lilla rummet bröt ut i skratt och jag såg på Justin att han inte riktigt förstod varför dem skrattade.

Scooter och Kenny flinade mot mig innan jag gav dem ett oskyldigt leende.

’’ Så nu kommer nog den frågan du inte vill att vi ska ta. Har du ett aktivt sex liv? ’’

Justin började skruva på sig och man såg att han inte ville svara på den frågan direkt. Alla hans fans hörde ju detta. Hur skulle det höras om han svarade ja där? Eller hade vi ett aktivt sex liv? Men ja. Han ville inte svara på det i alla fall.

Scooter och Kenny flinade ännu bredare mot mig och jag skakade på huvudet och vände min blick mot det lilla rummet och såg att Justin kollade på mig.

Jag log mot honom och han log tillbaka.

’’ Man. Jag går inte in på mitt privat liv. Tyvärr. ’’

Jag log bredare mot honom och detsamma gjorde han.

Interjuvaren vred sig sakta om och följde Justins blick som var fast i min och när han hade vänt sig om helt så såg han at Justin log mot mig och Interjuvaren log också mot mig innan han tog tag i sin mick började prata.

’’ Just nu så sitter Justin och ler mot sin bedårande flickvän Miley Cyrus som i sin tur ler mot Justin. Visst är ungdoms kärlek sött? Det är nästan så man blir lite avundsjuk.’’

Jag lyssnade inte mer efter det för Selena hade smsat mig och vi satt och gjorde det under resten av interjuvn.

Jag märkte inte ens att det var slut förens Justin satte sig på huk framför mig och tog min mobil i sin hand.

 

’’ Så. Vad har hänt under hela dagen nu då? ’’

Selena hade fortfarande inte velat avslöja varför hon hade varit så grymt glad under hela dagen och även i gårkväll.

'' Jag och Ryan är tillsammans.''

Jag skrek till av glädje och hoppade sedan på henne och kramade om henne.

Hon hade länge gillat Ryan men aldrig vågat säga det till honom och så hade hon trott att han absolut inte kände samma sak.

Justin hade också berättat att Ryan gillat Selena i åratal och men samma sak där inte vågat säga det till henne och så hade han trott att Selena inte gillade honom heller.

Men äntligen så hade dem tagit steget.

’’ Vad säger du ansiktsmask och sen gå och störa oss med killarna?’’

Jag nickade gillandes åt hennes idé och vi gick tillsammans till badrummet med en choklad mask och en vanilj kräm.

Vi hade en idé som vi verkligen trodde skulle bli coolt.

 

När vi hade skrattat lite så kletade vi på det sista och sen skådade vi oss själva.

Vi hade ena halvan av ansiktet i choklad och andra halvan i vanilj.

Helt ärligt såg vi hemska ut men det brydde inte vi oss om utan vi tog upp min mobil först och tog en bild på oss tillsammans och sen samma sak med Selenas.

Jag postade den på Twitter, Facebook och sist Instagram.

Detsamma gjorde Selena.

Vi gick skrattande ut genom toalett dörren och sen till köket för att slänga dem två förpackningarna.

Dem som satt i köket som vad Scooter och Maggie skrattade åt oss innan vi gick ut till tv rummet där Jaden, Mamma , Pappa, Noah, Alfredo, Pattie och Carin satt.

Dem skrattade också sen så gick vi in till killarna som satt i mitt och Justins rum.

När vi kom innanför dörren så vändes blickarna mot oss, killarna började direkt gap skratta och vi skrattade med dem.

 

När vi alla tillslut hade slutat skratta så satte vi oss i sängen där alla andra satt och bestämde oss för att köra sanning eller konsekvens.

Vi kom överrens om en regel. Skulle man skulle göra det med sin egen. Ryan och Selena skulle göra det dem blev tillsagda om tillsammans och detsamma med  mig och Justin.

Chaz som inte hade någon fick skita i det.

Vi flyttade oss till golvet och Selena kom innanför den elektriska dörren till mitt och Justins rum.

Flaskan stannade på Justin och Chaz som hade snurrat flaskan frågade.

’’ Sanningen eller Konsekvens Justin?’’

’’ Sanning’’

Chaz min dog ut och jag skratta åt honom.

’’ Har du och Miley haft det ?’’

Justin flinade innan han nickade.

När flaskan snurrades av Justin så stannade den på mig.

Jag suckade tyst och vände sedan blicken mot mig.

Han flinade stort, jag kände igen det flinet. Han hade något på gång.

Jag svarade konka för att vara modig och hans flin ersattes mot en trumpen min.

Han hade inte fått som han vill. Precis som jag ville.

’’ Ring till Chris Brown och låtsas vara ett galet fan’’

Jag suckade innan jag tog i mot Justins mobil som redan ringde till Chris jag samlade mig snabbt innan jag började skrika när han svarade.

Såklart med en falsk röst.

’’ ÅHHHH GUUUUD DU ÄR CHRIS BROWN DÖDA MIIGGGG. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAA JAG ÄLSKAR DIG. OMGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG’’

Jag hörde hur Justin och resten skrattade lite smått

Vilket Chris också hörde.

’’ Miley, Justin är det ni? Och Selena? Kanske Ryan och Chaz? ’’

’’ Haha ja det är vi.’’ Justin pratade nu.

’’ Ni får aldrig mer skrämma mig. Jag trodde det var något galet fan som hade hittat mitt nummer och att jag var tvungen att byta nummer igen. Hör ni aldrig mera!’’

Chris kunde inte låta bli att skratta lite.

 

Leken fortsatte efter att vi hade pratat med Chris och ja.

När jag snurrade flaskan så stannade den på Chaz.

Han valde sanning och jag började tänka på vad jag skulle fråga.

Tillslut när jag inte kom på något så tog jag bara den första bästa.

’’ Är du på g med någon?’’

Han flinade mot mig.

’’ På g med en tjej.’’

Ryan och Justins ansikte ändrades från lite smått flinande till överlyckliga.

Chaz snurrade flaskan och den hamnade på Selena.

Hon valde konka och Chaz satt och grubblade lite innan han lös upp. Han hade kommit på en idé.

’’ Gör 3 sugmärke på Ryan på valfria ställen.’’

Selena blängde på Chaz medans Ryan log lite smått.

Dem bestämde sig för att göra det inne på rummet där alla våningssängarna var där alla sov.

Medans Selena och Ryan var i rummet så satte sig Justin bredvid mig och drog upp mig i hans knä.

När Selena och Ryan kom tillbaka så kom jag på våra ansiktsmasker.

’’ Sel. Min mask har stelnat så mycket att jag inte känner mitt ansikte.’’

Hon höll med och vi gick tillsammans in på toaletten och tvättade bort det.

När vi gjort det så gick vi in till killarna igen som kollade på Ryans sugmärken.

Det var ett precis vid tröjkanten, ett mitt på magen på en av Ryans magruta och den andra vid nyckelbenet.

Jag gjorde tummen upp mot Selena och sen så gick jag och slängde mig i sängen och tog upp min mobil.

 

Nästa morgon när vi vaknade så var det inte av att någon väckte oss. Utan vi vaknade av oss själva.

Det var skönt för vi hade verkligen fått sova ut.

Klockan var runt 12 och vi hörde röster från tvrummet men det var inget som störde oss då vi låg kvar och mös en stund.

Jag låg på Justins arm och huvudet mot hans huvud och Justin låg och kollade på mig.

Tillslut när vi hade kollat på varandra ett tag så tryckte jag mina läppar mot Justins och han tryckte sina mot mina.

Vi låg där i mörkret då inget ljus kom in från fönstret för det var nerrullat och bara kysstes till bussens gungande och brummande ingen av oss fumlade med den andres kläder. Vi bara låg och kysstes.


Kommentarer
Postat av: Ebba

Endel stycken och namn låter precis som 2 worlds 1 reality av jusstanordinarygiirl.... Som maggie och mer

Svar: maggie fick jag från min bästa kompis. hon heter så. är det några fler namn som låter som 2W1R så får du gärna informera mig om det :) Jag har inte kopierat av Linn. Inte heller direkt tagit. Jag har fått små ideér och sen arbetat in det till mina egna idéer.
justinnovells.webblogg.se

2012-08-12 @ 22:24:22
URL: http://Lifeasebbis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback