U Smile I Smile Kapitel 27

Jag plockade ner lite mer godis i min och Selenas godis påse innan vi tyckte att vi inte behövde mer.
Det var minst ett kilo i den påsen.
Vi gick till choklad hyllan och tog varsitt choklad. Jag tog Marabou jordgubb och Selena ett vanligt mjölk choklad.
När vi betalat så gick vi ut med godiset i händerna. Dem hade inga påsar där inne.
" Hade ni tänkt bli tjocka eller ? "
Vi slängde en mördande blick på Caitlin innan Selena svarade.
" Emh nä? Det försvinner fort så mycket som vi hoppar runt på scen så är det inte någon fara! Vi blir ju inte tjockare än vad vi redan är om det är det du försöker säga."
När Selena sa det så klappade hon sig själv på magen.
" ni två tjocka? Slår vad om att ni väger mindre tillsammans än vad jag väger"
Vi skrattade åt det.
Jag slutade skratta när jag såg ett par komma gåendes mot oss i ögonvrån.
Men inte vilket par som helst.
Det var Lucy Hale och Nick Jonas.
Jag sa det till killarna och Selena innan vi började springa.

LUCY HALES PERSPEKTIV:

Miley,Selena,Caitlin och killarna började springa så vi gick till Nicks bil och satte oss i den och började köra åt det hållet dem hade sprungit.

Vi hade tappat bort dem..
Och inte mer tid hade vi till att leta efter dem.
Vi skulle vara på flygplatsen om en timme.

MILEYS PERSPEKTIV:

Vi hade blivit av med Nick och Lucy när vi bestämde oss för att gå och äta på en pizzeria.
Och det var där vi satt nu. Väntades på våra pizzor.
Vi hann inte sitta där sålänge innan en kypare kom med våra pizzor.
" Mr. Bieber, Mr.Butler, Mr.Somers och syskonen Beadles visst var det varsin Hawaii pizza ? Och till mina vackra damer var det en Margarita? Inte ska ni dela på den. Ni är alldeles för smala för det"
Kyparen var löjlig.
Kallades oss våra efternamn och sa mina vackra damer till oss.
När han gått så hörde jag Justin mumla något:
" Miles är inte din vackra. Hon är min..."
Jag skrattade smått innan alla högg in på sina pizzor.
Utom jag.
Jag såg hur killarna och Caitlin åt ananas bit efter ananas bit.
Det vände sig i min mage.
Jag reste mig snabbt upp och såg alla blickar på mig från bordet men jag brydde mig inte.
När jag började gå in mot toaletterna så hörde jag hur Caitlin sa att hon skulle gå efter mig och hur Selena protesterade om att hon skulle göra det.
Mer hörde jag inte för att jag gick in på tjej toaletten och in i ett bås.
Jag gjorde vad jag skulle innan jag gick ut till vaskarna och såg den personen jag minst ville se stå där ute. Caitlin.
Efter att jag tvättar händerna och kollat mig en gång i speglen så började Caitlin snacka. Och det var inte direkt det snällaste hon sa till mig..
________________________________________________________________________________

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback